۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

صدور موافقت اصولی جهت ایجاد مراکز توریستی دریایی در بوشهر 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از صدور موافقت اصولی به منظور ایجاد مراکز گردشگری ساحلی و دریایی در این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۹۱
صدور موافقت اصولی جهت ایجاد مراکز توریستی دریایی در بوشهر 
 
محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل بهره‌مندی از بخش زیادی از سواحل خلیج فارس دارای موقعیت منحصر به فردی در زمینۀ توسعه توریسم دریایی و ساحلی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز طی سال‌های اخیر به دلیل استقبال گسترده گردشگران از تفریحات دریایی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش از صنعت گردشگری علاقه‌مند شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا شاهد افزایش ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد مراکز توریستی ساحلی و دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان هستیم.

این مقام مسئول در استان بوشهر از صدور موافقت اصولی جهت ایجاد مراکز گردشگری ساحلی و دریایی در این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: در مجموع امسال شاهد صدور ۲۲ موافقت اصولی به منظور احداث و اجرای پروژه‌های گردشگری، چون مرکز گردشگری ساحلی و دریایی، هتل، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری اقامتگاه بومگردی بوده‌ایم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های مذکور در حال اجرایی شدن است، حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها را با بالغ بر دو هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری یکی از مهمترین اولویت‌های استان بوشهر است، بیان داشت: در نظر داریم علاوه بر صدور چنین مجوز‌هایی با واگذاری اماکن تاریخی و احیا‌ی دوباره آن‌ها با کاربری تفریحی، فرهنگی و پذیرایی ظرفیت پذیرش گردشگر استان را افزایش دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به نظارت بر احداث واحد‌های گردشگری اقامتی از ابتدا تا اتمام پروژه‌ها، اظهار داشت: صدور مجوز‌ها پس از طی مراحل قانونی از مراجع ذی‌ربط و در اختیار داشتن پروانۀ کار صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان با هدف‌گذاری دوسال آینده به عدد ۲۰۰ واحد خواهد رسید، گفت: این امر در راستای توسعه توریسم استان تا سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال ۲۹ واحد اقامتگاه بومگردی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در سواحل بوشهر را اشتغال‌زایی روستاییان عنوان  و تصریح کرد: در کنار توسعه گردشگری روستایی و ایجاد فضا‌های اقامتی در قالب بومگردی‌ها شاهد این هستیم که اشتغال‌زایی بسیار خوبی در روستا‌ها شکل گرفته و این مهم از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده و حتی در بعضی موارد مهاجرت معکوس صورت پذیرفته است.

به گفته وی، استان بوشهر با اقلیم متفاوت و منحصر به فرد خود با وجود سواحل کم‌نظیر خلیج فارس از یک سو و از سویی دیگر وجود ارتفاعات بکر و جاذبه‌هایی طبیعی فراوان سالانه در فصول پاییز و زمستان پذیرای گردشگران زیادی است که با احداث چنین واحد‌های اقامتی بخشی از نیاز استان برطرف شده و تلاش ما و فعالان حوزه گردشگری استان بر این است که تا پایان سال این آمار افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار